19 Aralık 2014 Cuma

17. hafta

Gönderen Strasbourgdaki Istanbullu zaman: 19.12.14
Bu haftanında bitmesiyle 4 ay bitmiş olcak !
Zaman inanılmaz çabuk geçti bu ay ! Ne ara 4üde bitirdik anlamadım valla !

Bazen zaman bir an önce geçsin istiyorum çünkü rüyalarımda gördüğüm, sevdiğim, öptüğüm küçük aşkıma kavuşayım istiyorum sağlıcakla ve sıhhatle... İnanılmaz bir sabırsızlığa bürünüyorum rüyamda gördükçe! Tamam hamileyim, içimde bir kalp, bir can, sonsuz bir sevgi kaynağı var AMA kucağıma alana kadar inanamıcam heralde o küçük insanın hayatımıza gireceğine ve herşeyi değiştireceğine :)

Bazende zaman geçmesin istiyorum! Bu hamilelik dönemini, kocamla başbaşa olan sevgili dönemimizi çok özleyecekmişim gibi geliyor. Sanki çocuklu hayata geçiş yapınca bugünleri zar zor hatırlıcam gibi geliyor... Aile olmanında heyecanı başka ama ne bileyim özlicem sanki bugünleri..

Birde bunun dışında ev taşıncak, eşya, mobilya alıncak, bebek için alişveriş yapılcak ama hangi ara yapacağız, yetişecek miyiz diye panikliyorum resmen... Umarım çok sıkıntıya girmeden yavaş yavaş halledebiliriz herşeyi :)

Kaç haftadır balık yiyemiyordum ama bu hafta balık haftası mıydı ne! Çarşamba akşamı balık yiyemiyorum diyip salatamla beyaz balık konservesi açtım, perşembe akşamı benim şirketin Noël yemeği vardı ordaki menümüz balıklıydı :) ve annemler taze taze hamsi almış bizim için bu akşam oraya gideceğiz yemeğe :) :) Yaşasın bebiş güzel beslendi bu hafta :)

Artık her fırsatta bebeğimizle konuşuyorum / konuşuyoruz :) bizi duyuyormuş küçük insan...
Tekmelerinide iyice hissettirmeye başladı, içim coşuyor onu hissedince :)

Birde bu akşam doktor kontrolümüz var :) 
Fransız doktorumuza bir kutu lokum aldım ve bi güzel paketledim :D bize cinsiyeti söylesin diye rüşvet vericem :D Hemde saolsun adam az kahrımı çekmedi ! Her acil gidişimde kabul etti ve sırf bebeğimi videoya ya da fotoğrafa alayım diye ultrasonu dakikalarca izletti bana :)

Doğum için hastaneye karar veremedim o da ayrı bi sorun ! 
Neyseki vaktim var daha 6ıncı aya kadar düşünelim iyice !



17. haftada bebek neler yapıyor?

Bebeğin ciltaltı yağ depoları bu gebelik haftasından itibaren hızla artmaya başlar. Bebek ve plasenta bu haftada yaklaşık aynı boyutlardadır. Ufacık kalp günde 30 litre kan pompalar.  

Bebeğinizin emme, yutma ve göz kırpma refleksleri de bu gebelik haftalarında ortaya çıkar. Bu haftadan itibaren bebeğinizin kemiklerinde kalsiyum depolanma işlemi hızlanır. Bu nedenle kalsiyum içeren gıdaları bolca tüketmeniz son derece önemlidir. Bebeğiniz asla kalsiyumsuz kalmaz, ancak siz yeterince kalsiyum almazsanız kemiklerinizdeki depolarınız azalabilir. Kalsiyum almanın en iyi yolu ilaç şeklindeki kalsiyum takviyesi değil, doğal besinlerdir. Kalsiyumdan zengin besinler doğanın bir lutfu olarak beraberinde bu kalsiyumun iyi emilmesini sağlayacak maddeleri de içerirler!

Bu hafta sonunda bebeğinizin boyu 18 cm. ve ağırlığı tam 150 gram!

0 yorum:

Yorum Gönder

 

Strasbourgdaki Istanbullu Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting