14 Kasım 2014 Cuma

12. hafta

Gönderen Strasbourgdaki Istanbullu zaman: 14.11.14
Kesinlikle öyle
Eveeeeet 12inci haftamızın bitmesine 2 gün kaldı :) (11+4teyiz)

Bu hafta bol kusmalı bi hafta oldu ne yazıkki... Hele sabahları evde zar zor ya mandalina ya portakal yiyip çıkıyorum ve işe zor yetişiyorum. İşe geldiğim an o zor yediğim vitaminde gidiyor :D Şu anda bile midem alt üst olcakmış gibi her an...

Ama napıyoruzzzz? Bu bulantılar bebeğimizin sağlıklı olduğunu gösterdiği için her an her saniye hamd ediyoruz...

Küçük şeylerle mutlu olan birinin başına devasa bir mutluluk gelince, o kişi şükretmelere doyamıyor gerçektende... Rüya gibi...

Eskiden dışarda ne zaman hamile görsem o kadar yüce gelirdiki o kadın gözüme... Ve biraz suratını asık görsem "böylesine mükemmel ve mucize bir olay yaşıyor, her an sırıtması gerekirken niye mutsuz duruyor" diye düşünürdüm...

Yaşadıkça anlıyorum aslında o kadın mutsuz değil sadece her saniye sırıtamıyor ortalıkta :))

Bu hafta hangi haftada olduğumu çok unuttum... Ve inanılmaz birşey baban hangi hafta hangi gün olduğumuzu benden iyi biliyor, habire ona sordum durdum :)

İlk kez ağlama krizinide yaşadım en saçma şey için :) Saçlarım çok uzadı ve malesef hurafe yüzünden kestiremiyorumda :( Her duştan sonra kremlerle taramaya çalışıyorum ve oluşan düğümleri açmakta çok zorlanıyorum... Tutam tutam saçlarımın döküldüğünü görünce bi güzel ağladım :)

Değişik değişik şeylere aşeriyorum ama biri var ki hâlâ yiyemedim...
İstanbul'daki Hamurabi'nin peynirli kıymalı böreğini yemeyi çok isterdim :D
Canım hamur ucu şeyler istiyor nedense...
Geçen hafta pırasalı börekti (saolsun kendi annem yapmış bi güzel yedim)
Bu hafta yoğurtlu makarnaydı (kayınvalidem saolsun onlara gittiğimiz bi akşam yaptı)
Ah şu böreği nerden bulcam acaba elin Fransa'sında ;)

12. haftada bebek neler yapıyor?

Bebeğin tüm organları artık oluşmuştur. Bu haftadan itibaren yapısı ve işlevleri belirlenmiş olan organlar artık hacim olarak büyümeye başlarlar.

Parmaklarda tırnaklar ortaya çıkmıştır ve saç ve tırnaklar uzamaya başlar. Bağırsakta peristaltik sindirim hareketleri başlamıştır.

Bu haftada bebeğiniz oldukça hareketlidir ve sık sık ağız açıp kapama hareketleri yapar.

Ultrasonografi esnasında onun hıçkırdığına bile tanık olabilirsiniz. Bebeğiniz yutmayı yeni öğrenmiştir ve anlaşılan çok da iyi yapamadığından hıçkırık tutmaktadır :)

Bebeğiniz bu haftadan itibaren artık parmağını da emmeye başlar.

11-14 testi uygulamasında bebeğin ense pilisi kalınlığını ölçmek için belirli bir pozisyonu alması beklenirken bebeklerin bu haftalarda ne kadar inanılmaz vücut hareketleri yapabildiğini görmek şaşırtıcıdır. Amuda kalkma, başının üzerinde dönme, takla atma, köprü kurma (!), ayaklarından faydalanarak rahim içinde yukarı tırmanma bu kadarcık bir bebeğin rahatlıkla yapabildiği hareketlerdir.

0 yorum:

Yorum Gönder

 

Strasbourgdaki Istanbullu Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting