10 Ekim 2014 Cuma

Bir susam hikayesi

Gönderen Strasbourgdaki Istanbullu zaman: 10.10.14
Uzun bir aradan sonra tekrar merhaba :)

Güzel mi güzel bir haberle geldim bu sefer !

Yeri geldi evlat olduk,  yeri geldi  ”abla, abi “ olduk, kardeş olduk, kuzen olduk, bir çok şey olduk ama şimdi sıra o büyülü ve güzel mi güzel duyguyu tatmamıza geldi :
Anne ve Baba ! 

Sonsuz şükürler olsun ki Rabbim bu duyguyu bizede nasip ediyor. Umarım sağlıkla, sıhhatle ve hayırlısıyla kucağımıza aldığımızıda görürüz.

Darısı isteyen herkese nasip olsun, can-ı gönülden diliyorum bunu.

Bunu yazarken 7inci haftamdayım (6+4).
İlk başlarda ne bulantı ne başka birşey hissetmediğim için « keşke bulantım olsada onun varlığını hissetsem » gibi saçma bi düşüncelere girmiştim. Ama tamda 6ıncı haftanın sonlarında 7inci haftanın başlarında başlayan bulantılarla vazgeçiyorum bu düşüncemden :D Hatta şu an bulantımın en yoğun olduğu bir andayım. Tamam artık seni hissediyorum minik susamım bulandırmayı bırakabilirsin :D

İlk doktor muayenemiz 4+4’te oldu yani 5inci haftada oldu ve kesemizi görmüştük o gün çok şükür…

Daha sonrasında o minicik noktaya baka baka 10 gün daha bekledik ve 6+0’da yani 7inci haftaya başlarken kalp atışı için gittik doktorumuza. 8mm'lik boyu ile annesine ve babasına dünyanın en güzel pıt pıtlarını dinletti, duygulanmamak elde değildi inanılmaz güzel bir andı… Hemen ilk işim o güzel melodiyi kaydetip sevdiklerime göndermek oldu böylelikle banada hatıra kaldı ve sonrasında aklıma geldikçe döne döne dinledim :)

Ne yalan söyleyim henüz kendimi « anne » gibi hissetmiyorum hani bazıları derler ya karnına düşünce anlarsın diye… Bende o his yok şuanda.. Ama şöyle bir şey varki kendi canımdan önce geliyor o minik susam; normalde yemeyeceğim, içmeyeceğim şeyleri yiyip içiyorum sayesinde. Buda anneliğin bir parçası tamam ama ben daha idrak edemedim yinede :D

Ama şunuda söyleyim seni severken, karnımda minik varlığını hissetmeye çalışırken hep "annecim" diyorum...

4 hafta + 4 günlük bir susam: ilk ultrasonumuz

7. haftada bebek neler yapıyor?


Bu gebelik haftasının sonunda 10-12 milimetre boyunda olan bebeğinizin gelişmesi hızlanmaya başlar. Göbek kordonu, gözler, göz kapakları, kulaklar, ağız, burun kökü ve burun delikleri, taslaklar halinde ortaya çıkmaya başladı bile. Kalp, tüm gelişmekte olan organlara kan pompalamaya devam ediyor. Her geçen gün bebeğinizin dokuları hızla gelişiyor.

Bebeğinizin kol ve bacakları, dizler, dirsekler, el ve ayak parmakları ve bu parmaklarda tırnakların minicik taslakları ortaya çıkmış durumda. Dudaklar bu haftanın sonundan itibaren gelişmeye başlayacak.

Bebeğiniz gebeliğin en erken dönemlerinden itibaren amniyos kesesi adı verilen bir sıvı içinde korunma altındadır. Vücut sıcaklığında olan bu sıvı onu hem darbeler, ısı değişiklikleri gibi zararlı olabilecek etkenlerden korur, hem de bedeninin rahim iç duvarlarına değmeden serbest bir şekilde gelişebilmesi için ona en uygun ortamı hazırlar.
Yani soğukta otobüs beklemek, karnınıza birinin yanlışlıkla hafifçe dokunması gibi etkenler bebeğinize zarar vermez.

7 haftalık fetus Yanda 7 haftalık bir bebeğin ultrason görüntüsünü görüyorsunuz. Siyah olan yuvarlak boşluk gebelik kesesi, etrafındaki beyaz "hale" rahim iç tabakası, bu "halenin" dışındaki yapı ise uterus (rahim). Kese içindeki ince uzun yapı embriyo, hemen sağında yer alan halka şeklindeki yapı ise daha sonra kaybolacak olan yolk kesesi.

Alıntıdır...

10/10/2014 cuma

0 yorum:

Yorum Gönder

 

Strasbourgdaki Istanbullu Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting